Danes skorajda ni podjetja, ki ne bi imelo tudi svoje lastne spletne trgovine, še več pa je majhnih podjetnikov, ki jim prav spletne trgovine pomenijo priložnost za uspeh na trgu. Kako pa se sploh lotiti spletne prodaje?
Najprej je treba priznati, da je razvoj programov za lastno spletno trgovino zelo drag, zato se večinoma uporabljajo odprto kodne spletne trgovine, za katere se plača tako imenovano licenco, potem pa lahko poskrbimo za prilagoditve. A tudi to je drago, zato si lahko kaj takega privoščijo zgolj največji spletni trgovci, vsi ostali, manjši, pa se obrnejo na ponudnika, ki ima licenco, in nato ta poskrbi za vzpostavitev trgovine v programu. Pri njem spletna trgovina nato tudi gostuje na strežniku, hkrati pa ponudnik skrbi, da vedno vse brezhibno deluje.
Kaj je gostovanje spletne trgovine?
Poleg tega, da potrebujete dostop do odprto kodne trgovine, ki bo delovala kot »ozadje«, morate imeti zakupljen tudi prostor na računalniškem strežniku, kjer bo vaša trgovina gostovala oziroma kjer se bodo nahajali vsi »materiali« oziroma vse informacije, ki tvorijo vašo spletno stran oziroma spletno trgovino. Kakšno gostovanje spletne trgovine potrebujete, je odvisno od tega, kako velika je vaša trgovina (prostor v gigabajtih) ter še od nekaterih drugih dejavnikov, ki nazadnje vplivajo tudi na ceno. Kadar se odločite za gostovanje spletne trgovine pri posameznem ponudniku, boste imeli do njega mesečno obvezo za gostovanje, pogosto pa vam lahko ta zaradi tega na začetku ponudi brezplačno vzpostavitev spletne trgovine.
Kako izbrati gostovanje spletne trgovine in odprtokodni sistem?
Vedno se je treba najprej vprašati, kako velika bo naša trgovina, kaj naj bi omogočala, kako zahtevna naj bo. To so osnovne informacije, o katerih velja povprašati, preden se odločimo za določeno vrsto trgovine in izberemo ponudnika za gostovanje. Med najbolj pogosto uporabljenimi spletnimi trgovinami so Magento (velja za zahtevnejšo), Open Cart, ZenCart, Presta Shop, OS Commerce in druge. Pozanimajte se, katera je najboljša za vas.